sobota, 6 listopada 2021

najprostsze babeczki

Hej Kochani Czytelnicy! 

Zaczął się listopad, miesiąc mgły, deszczu, krótkich dni, długich wieczorów. Miesiąc większego zapotrzebowania na gorące napoje typu kawa, herbata, kakao czy gorąca czekolada. Fajnie też upiec coś dobrego do takiego picia, by sobie jakoś umilić te jesienne dni i wieczory. Dziś proponuję banalnie prosty przepis na babeczki, są pyszne, nie zasłodkie takie w sam raz :-) 

Składniki :

2 szklanki mąki pszennej 

2 jajka

szklanka mleka

pół szklanki cukru 

pół szklanki oleju roślinnego 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Wykonanie:

Wymieszaj w jednej misce suche składniki tj. mąka, cukier, proszek do pieczenia. W drugiej misce zmiksuj jajka, mleko i olej. Następnie do mokrych składników dodaj suche i dokładnie zmiksuj lub wymieszaj łyżką. Przelej masę do papierowych foremek na babeczki. Piecz ok. 20-25 do 30 minut w piekarniku. Zależy od mocy piekarnika, mi wystarczyło 25 minut z termoobiegiem w temperaturze 170 stopni. 

PS. Jeśli w kuchni brakuje któregoś ze składników to : zamiast oleju można dodać - roztopione masło lub margarynę, zamiast mleka - maślankę, kefir bądź jogurt naturalny, zamiast proszku do pieczenia - sodę oczyszczoną a zamiast jajek - proszek sojowy z wodą bądź mąką ziemniaczaną. 

Jak udoskonalić babeczki? 

Można dodać :

bakalie

pokrojoną czekoladę 

kakao 

łyżkę dżemu 

wiórki kokosowe 

dużą łyżkę Nutelli



Udanych wypieków życzy Iwetta

***

33 komentarze:

  1. Idealna przekąska na leśnym pikniku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam piec i jeść babeczki! Zawsze szybko u nas znikają! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nigdy się nie nudzą, bo za każdym razem można je urozmaicić czym innym :D

      Usuń
  3. Babeczki w okresie studiów gościły u nas bardzo często. Są super dla dzieci i dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
  4. moja córka jest mistrzynią babeczek, więc na pewno spróbujemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo odpowiadają mi wszelkie rodzaje słodkich małych wypieków, ciastka i babeczki fantastycznie komponują się z poranną kawą, przepis chętnie wykorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Nie dość, że są urocze to jeszcze niewielkie i smaczne. Takie w sam raz:)

      Usuń
  6. Pyszne maleństwa :) mam słabość to takich babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię chyba z tego samego przepisu, czasem dodając nieco kakao, i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by się nie udały. przepis dobry dla każdego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam moment, kiedy to po raz pierwszy robiłam takie babeczki - muffinki. Najprostszy z najprostszych przepisów i wyszły genialne :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne i pyszne:) uwielbiam takie babeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! My też uwielbiamy babeczki. Często je piekę z dziewczynami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno dodam czekoladę :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne , pyszne i prostu 😋

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie babeczki ;) Bardzo często takie wykonuję, kiedy nie mam zbyt wielu składników pod ręką a mani mi się co słodkiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie:) Trzeba mieć w zanadrzu jakieś proste przepisy z tego co pod ręką jak najdzie ochota na swojskie słodkości:)

      Usuń
  14. ..ach jakie wspaniałości zaprezentowałaś, mniam mniam .. smakowicie wyglądają i są na pewno pyszne! ;)
    ..uwielbiam takie babeczki <3 ..narobiłaś mi smaku kochana, zapisałam sobie przepis i upiekę :)

    - pozdrawiam cieplutko, życzę moc uroczych chwil <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie upiecz:) Życzę słodkich chwil i przesyłam serdeczności:)

      Usuń
  15. Witam serdecznie ♡
    Mmmm aż czuję zapach tych pięknych babeczek przez ekran monitora :) Uwielbiam takie słodkości, takie wypieki :) Mogłabym je jeść w nieskończoność :) Cudowny przepis, czuję natchnienie do pieczenia!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że wywołałam to cukiernicze natchnienie:D buziaczki przesyłam i serdeczne pozdrowienia:)

      Usuń
  16. Proste i pyszne! Muffinki to idealna propozycja na szybką przekąskę :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Będzie do dzisiejszej kawki 😊!!!

    OdpowiedzUsuń