sobota, 11 czerwca 2022

pierogi z truskawkami

Witajcie Kochani Czytelnicy! 

Na sezon truskawkowy czekałam cały okrągły rok. Wyjadałam dżemy z naszych truskawek oraz mrożone truskawki jakie zamroziliśmy zeszłego lata. Wraz z początkiem czerwca pojawiły się tegoroczne owoce a co za tym idzie truskawkowe szaleństwo zaczęło się pełną parą. Dziś mam dla Was przepis na pierogi z truskawkami, idealny pomysł na obiad dla dużych i małych. Z kleksem śmietany i posypane cukrem będą prawdziwą ucztą dla podniebienia.

Składniki :

1 kg mąki pszennej 

500 ml wody 

truskawki 

Wykonanie :

Mąkę przesiewamy na stolnicę, ważymy równe 1 kg. Woda musi być przegotowana. Powiem tak ja zawsze ciasto na pierogi robię na oko. Do wysypanej mąki dodaje tyle wody by ciasto wyszło elastyczne, nie było ani za miękkie ani za twarde.  Gdy ciasto mam już gotowe, formuję walec, kroję na części. Każdą część rozwałkowuję, wykrawamy szklanką kółeczka. Na środek każdego daję albo jedną całą truskawkę ( jeśli jest mała) albo kawałek większej. Zlepiam na kształt pieroga, końce ozdabiam widelcem dociskając je tak by sok z truskawki nie wypłynął. Gotowe pierogi wrzucam do gotującej się wody. Gotuję tak ok.5 - 7 minut to zależy od mocy kuchenki gazowej. Podajemy ze śmietaną i cukrem.



Truskawkowe Soboty

Życzy Iwetta

***

7 komentarzy:

  1. Pierogi z truskawkami to prawdziwe smakołyki, bardzo lubię jeść je z różnymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez uwielbiam jeść takie pierogi. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) uwielbiam pierogi z truskawkami :) teraz będą za mną chodzić :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jeść pierogi na słodko.

    OdpowiedzUsuń