sobota, 14 sierpnia 2021

ciasto z borówkami

Dzień dobry w drugą sobotę sierpnia! 

Jak się miewacie? Sezon na borówki trwa w najlepsze dlatego też postanowiłam wykorzystać te pyszne, zdrowe i smaczne owoce i upiekłam z nimi lekkie, puszyste, jogurtowe ciasto :) Przygotowanie go to bułką z masłem, zaś smak czysta poezja. Świetnie sprawdzi się zarówno do kawy jak i herbaty czy nawet kompotu z sezonowych owoców. Ja ostatnio robię kompocik z jabłek, śliwek i dodaje garść zamrożonych w lipcu wiśni. Wracając do ciasta to te na jogurcie naturalnym są niezwykle smaczne, bo lekko wilgotne i te owoce na wierzchu się z nim tak fajnie łączą. Ciasto idealnie sprawdzi się na jutrzejsze święto.  Dziś podrzucam Wam przepis i życzę słodkiej soboty.

PS. Wczoraj stuknęło 10 tys. wszystkich wyświetleń naszego bloga, 

dziękujemy, że jesteście z nami ! 


Składniki : 


szklanka jogurtu naturalnego 
4 jajka 
3 szklanki mąki
pół szklanki cukru
pół szklanki oleju 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
pół opakowania cukru waniliowego 
borówki 
cukier puder do posypania 

Wykonanie :

Wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową. Jajka i jogurt najlepiej wyjąć kilkanaście minut wcześniej przed przygotowaniem ciasta. Mąkę przesiewamy,odmierzamy 3 szklanki i wsypujemy do miski. Dodajemy cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Jajka miksujemy z cukrem, dodajemy olej i jogurt naturalny. Chwilę miksujemy na wolnych obrotach. Następnie dodajemy suche składniki i wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto przelewamy do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy. Na wierzch układamy borówki . Ciasto wstawiamy do piekarnika i pieczemy 40 minut w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem do suchego patyczka. Po przestudzeniu posypujemy cukrem pudrem.






Lubicie ciasta z sezonowymi owocami?

Jakie są Wasze ulubione?

Iwetta

27 komentarzy:

  1. Lubię takie szybkie ciasta z owocami, więc dla mnie super. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste ciasto, a tyle smaku i radości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za inspirację. Ciasta z borówkami jeszcze nie robiłam. Sama nie wiem dlaczego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jakie fajne, proste ciasto. Z chęcią upiekę coś innego i skorzystam z Waszego przepisu, bo u mnie ostatnio wszystkie ciasta czekoladowe. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo proste, a taki świetny efekt :) uwielbiam ciasta z sezonowymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie ciasta :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie ciasta, w szczególności z jakimiś kwaśniejszymi owocami np. śliwkami, z borówkami jeszcze nie jadłam, ale musi być przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takimi owocami fajne połączenie. Słodycz ciasta z nutką świeżych owoców. :D

      Usuń
  8. Ależ mi ślinka pociekła! Dobrze, że przede mną II śniadanie. Uwielbiam borówki, ale ciekawa jestem czy rabarbar też by pasował...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak drobniutko pokrojony to pewnie by pasował:)

      Usuń
  9. Pyszne ciasto jogurtowe, z owocami sezonowymi najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis i smaczne wyglada 😁

    OdpowiedzUsuń
  11. to jedno z moich ulubionych ciast, proste i zawsze smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ wygląda apetycznie. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam jeszcze trochę zamrożonych borówek, więc z checią je wykorzystam do tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń