sobota, 21 sierpnia 2021

królewska szarlotka

Heeeej

"Jabłuszko jabłuszko jabłuszko pełne snu 

gdzie spojrzeć jabłuszko jabłuszko tam i tu..."

No i właśnie u nas teraz tak jest. Gdzie spojrzeć tam pachnące latem jabłuszka. Skoro jabłonki obrodziły to trzeba upiec ciacho z pysznymi swojskimi owocami. Dziś szarlotka ale po królewsku :D jak dama to dama:) a szanowne jabłuszka rozgościły się łaskawie na biszkopcie przykryte pierzynką z bitej śmietanki z galaretką:)

Składniki:

biszkopt upiekłam z przepisu na ciasto witaminkę o tu jest link

mus jabłkowy:

·         1,5 kg jabłek np. szara reneta

·          szklanka wody

·         cukier (opcjonalnie)

·         1,5 opakowania galaretki (np. cytrynowa, pomarańczowa lub brzoskwiniowa)      

warstwa śmietankowa:

o    350 ml słodkiej śmietany 30- 36%

o    0,5 opakowania galaretki (np. cytrynowa, pomarańczowa lub brzoskwiniowa)

o    125 ml wrzątku

Wykonanie:

Jabłka umyć, osuszyć, obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę przełożyć do garnka i podlać wodą. Zagotować. Od zagotowania, gotować na średniej mocy palnika, aż jabłka zmiękną i się rozpadną, przynajmniej w większej części i woda wyparuje. Podczas gotowania mieszać często łyżka drewnianą. 

Do gorących jabłek dodać 1,5 opakowania galaretki i zmiksować blenderem na gładką masę. Mus spróbować, czy jest wystarczająco słodki. W razie potrzeby dodać trochę cukru do smaku i jeszcze raz zmiksować. Mus pozostawić do ostygnięcia, a następnie wstawić do lodówki, aż zacznie lekko tężeć. (Należy do niego zaglądać, aby za mocno nie stężał). W tym czasie nasączyć biszkopt wodą z sokiem z cytryny. Lekko tężejący mus wyłożyć na biszkopt. Ciasto wstawić do lodówki.

W tym czasie przygotować warstwę śmietankową. Pozostałą połowę galaretki rozpuścić w 125 ml gorącej wody. Pozostawić do ostygnięcia. Śmietanę ubić na sztywno. Następnie dalej ubijając, wlewać cienkim strumieniem zimną, lekko tężejącą galaretkę. Bitą śmietanę z galaretką wyłożyć na mus jabłkowy i wstawić do lodówki najlepiej na noc, aby wszystkie warstwy dobrze stężały.

Można udekorować startą czekoladą.

Udanych wypieków:)





Pozdrawiam Justyna
***

26 komentarzy:

  1. Może być to ciekawa jabłkowa propozycja wolny dzień. Przepis polecę mamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To ciekawy przepis na wykorzystanie jabłek inaczej niż tradycyjna szarlotka, ale też jest bardzo prosto i smacznie:)

      Usuń
  2. parę lat temu zajadaliśmy się taką szarlotką, ze aż mi się przejadła, ale jak zobaczyłam Twój wpis to znowu nabrałam ochoty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehehe. Mam tak samo. Jak czegoś za dużo i za często to mam dość na dłuższy czas :D

      Usuń
  3. U mnie jesień zawsze pachnie szarlotką, bo uwielbiam ciasta z jabłkami - ocieplają klimat, zwłaszcza jeśli dodać cynamonu. A ta szarlotka naprawdę prezentuje się iście królewsko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno nie jadłam tego ciasta. Ale mam teraz ochotę :D
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobi się na dniach jakoś :) Mniam mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wygląda! Iście po królewsku :) Aż ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie prawdziwa królowa, wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uuu, ta szarlotka to prawdziwa petarda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To coś dla mnie uwielbiam szarlotki w rożnej postaci

    OdpowiedzUsuń
  10. Szarlotka w takiej wersji jest pycha. Często robię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pięknie i smacznie wygląda ta szarlotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. .. witam serdecznie, ależ cudna i smakowita szarlotka! .. musi być pyszna <3

    - pozdrawiam cieplutko, życzę uroczego weekendu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:) serdeczności przesyłam i dużo słońca:)))

      Usuń