sobota, 14 stycznia 2023

domowy chleb pszenny

 Dzień dobry w sobotę! 

Nie wiem jak Wy ale ja bardzo lubię pajdę domowego chleba z grubo posmarowanym masłem. Do tego kubek herbaty i nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba. Dziś chcę się podzielić z Wami przepisem na domowy chlebek pszenny, uwielbiam go szykować bo robić się szybko, nie trzeba zostawiać do wyrastania a smakuje wybornie. Uwielbiam taki świeży, ostudzony ale jeszcze lekko ciepły, z chrupiącą skórką, zachęcam do upieczenia! :) 

Składniki :

1 kg mąki pszennej 

5 dag drożdży 

2 łyżeczki soli

łyżeczka cukru 

1 litr cieplej wody

łuskane ziarna słonecznika, siemię lniane, płatki owsiane 

Wykonanie :

Do miski wlewamy ciepłą wodę, wkruszamy drożdże i dodajemy sól i cukier. Odstawiamy na 20 minut. Następnie przesianą i zważoną mąkę wsypujemy do wody z drożdżami, dodajemy sienie lniane i płatki owsiane. Wszystko mieszamy. 2 keksówki smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Nakładamy równo masę chlebową. Gotowe chlebki smarujemy odrobiną mleka. Posypujemy ziarnem słonecznika lub makiem. Pieczemy 1 godzinę w 180 stopniach z termoobiegiem.


Uroczej soboty 

Iwetta

***

5 komentarzy:

  1. Pięknie wyrósł :) domowy chleb pachnie i smakuje najlepiej :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Swojski chleb jest zawsze taki pyszny, chciałabym sama upiec, ale nie za dobrze mi idzie z drożdżami ,haha! Potrzebuję rąk do pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki domowy chleb jest zawsze nadzwyczaj smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie. Uwielbiamy chlebek pszenny. W sumie to ja jeszcze nie wpadłam na pomysł by taki upiec. Muszę spróbować. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie próbowałam piec chleba. Mam nadzieję, że i mi z tego przepisu wyjdzie taki piękny bochenek.

    OdpowiedzUsuń